Du är här: InformationFAQ

FAQ

Vi mottar ofta liknande frågor av våra kunder och därför har vi samlat de vanligaste ställda frågorna på denna sida, för att underlätta för dig.

Om din fråga inte har blivit besvarad här så är du självklart välkommen att kontakta oss.

Inbyggd elektrisk vägginsats

1.0 Generellt

1.1 Hur kan ni kontaktas?

Under våra öppettider kan du alltid kontakta oss via live-chatt, mail eller telefon. Är det däremot utanför våra öppettider, så kan vi kontaktas via mail eller på offline funktionen på vår chatt. Vi försöker sedan att så snabbt som möjligt besvara alla förfrågningar inom 24 timmar.

Öppettider:

Måndag - Fredag: 10:00-16:00
Lördag: 10:00-13:00

1.2 Vart och hur kan jag se era kaminer?

På nuvarande tidpunkt har vi endast showrooms i Aalborg och Köpenhamn i Danmark. Vi vill dock göra vårt bästa för att våra kunder, som inte kan att göra ett fysiskt besök hos oss, ska få en så tydlig bild av våra kaminer som möjligt. Detta gör vi genom att filma och ta bilder av kaminerna och vid önskemål kan vi också ha videosamtal för att ge en liveupplevelse av kaminen innan köp.

1.3 Erbjuder ni prisgaranti?

Ja vi erbjuder prisgaranti på alla våra kaminer. Så hittar du en kamin till billigare pris någon annanstans, så matchar vi som minimum priset. Önskar du att utnyttja prisgarantin hos oss ska du kontakta kundtjänst på chatt eller mail, där du kan sända en länk till den plats där du hittat kaminen billigare.

För att prisgarantin ska gälla krävs det att kaminen finns på lager och är redo att levereras från den andra återförsäljaren som du hittat kaminen billigare. Dessutom får kaminen inte vara en del av en utförsäljning.


2.0 Frågor angående produkter

2.1 Produkten är utsåld - när kommer den igen?

Vi försöker alltid att ha så många varor på lager som möjligt, dock är det inte möjligt med alla våra kaminer och några kommer därför att vara beställningsvaror. Beställningsvaror beställs av oss från tillverkaren så snart en order är gjord. Det kan dock också förekomma situationer där varor sålts ut, i dessa fall kommer den förväntade leveranstiden vara angiven för produkten. Är du osäker på om en vara är på lager eller inte, så är du alltid välkommen att kontakta kundtjänst på mail, telefon eller chatt.

2.2 Behov av ytterligare information

Vi jobbar på att alla våra produkter ska ha angiven så mycket information som möjligt på hemsidan, samt vara visade med både bild och video. Det kan dock förekomma produkter där information fortfarande saknas - i dessa tillfällen hjälper vi dig mer än gärna i kundtjänst.


3.0 Frakt och leverans

3.1 Med vilket fraktbolag levereras min beställning?

Alla våra leveranser till Sverige görs med UPS eller DB Schenker. När du beställer en vara har du möjlighet att välja vilken leveransmetod du vill ha. Mindre leveranser skickas med post medan större sänds på pall. Beställningar över 4999 kr har gratis frakt.

3.2 Hur lång är leveranstiden?

Om varan är på lager är leveranstiden normal 1-2 vardagar, för Sverige kan det dock innebära några fler dagar beroende på vart i landet man befinner sig. Beställningsvaror och specialbeställda produkter kommer däremot att ha varierande leveranstid på omkring 2-8 veckor.


4.0 Priser

4.1 Hur går betalningen till?

Betalning kan göras med Visa, Mastercard och Paypal.

Betalning kan göras via en banköverföring till Spar Nord Bank, Reg. Nr. 9314, konto nr. 4580007339

4.2 Produktpriser

Alla priser är inklusive moms och andra avgifter. Priserna är dagspriser.

4.3 Förbehåll tas för

Tryckfel, prisändringar, utgående produkter och leveransfel från tredje part.


5.0 Efter beställning

5.1 Hur kan jag ångra min beställning?

Ångrar du din beställning? Så skynda dig att kontakta kundservice på antingen mail, telefon eller chatt. Vi skickar som regel våra paket samma dag som vi mottar din beställning. Önskar du av någon anledning att avbryta eller ändra din beställning bör du kontakta oss så snabbt som möjligt.

5.2 Hur returnerar jag min beställning?

Vill du returnera din beställning vill vi att du fyller i ett returformulär så vi kan erbjuda snabbast möjliga service.

Hitta formuläret här.

5.3 Transportskada - vad ska jag göra?

Vi försöker alltid att paketera våra produkter så noggrant som möjligt för att de ska vara säkra under hela transporten. Men ibland är det tyvärr inte nog. Har du tagit emot en order som är skadad under transporten är det viktigt att du kontaktar vår kundtjänst som kommer be dig att skicka in bilder på skadan som finns på din produkt. Efter det vill vi i samarbete med dig komma fram till om vi ska skicka nödvändiga reservdelar som kan räcka för att få bort skadorna, eller om det är en helt ny ersättningsvara som ska skickas till dig.


6.0 Samarbete

6.1 Jag är återförsäljare och önskar ett B2B samarbete

Är du återförsäljare och önskar att samarbeta med oss - så kan du ansöka om att bli B2B kund. Blir du godkänd kommer du får exklusiva rabatter på många av våra produkter.

Ansök om att bli B2B kund här.

6.2 Jag är producent och önskar ett samarbete

Vi är alltid på jakt efter nya och intressanta produkter till vårt sortiment. Tycker du att dina produkter saknas i vårt sortiment - så kan du kontakta oss på följande mail: info@elektrisk-kamin.se

6.3 Jag är influencer/bloggare

Vi älskar sociala medier och är alltid öppna för samarbeten. Har du en blogg eller SoMe plattform som passar våra produkter, så är du alltid välkommen att sända ett förslag på samarbete med oss till info@elektrisk-kamin.se, så tittar vi på det och vänder tillbaka så snart vi kan.